Obezitede Astım


Obezite hastalarında astım çok ciddi seyrediyor. Astım zemini olan obezler de, astıma yakalanma riski de çok fazla olmaktadır. Obezite astım ilişkisi de çok çarpıcı. Obez olan kişilerde astım çok ciddi seyrediyor. Astım zemini olan obezler de, astıma yakalanma riski çok fazla. Dolayısıyla, astım hastalarının ideal kilolarına bir an önce ulaşmaları gerekiyor.
Astımda, ister alerjik olsun, ister alerji dışı astım olsun, mutlaka hava yollarında bir iltihap bulunduğunu ve “medyatör” denilen bir madde salgılamaya başlar., “Bunlar çok karmaşık bir mekanizmayla, hava yollarında daralmaya, üst kaslarda kasılmaya, tıkanmaya yol açıyor. Bazen ölüme kadar gidebilen durumlar yaşanıyor.
Karın içi yağlanma arttığı zaman toraks akciğerlere bası yapıyor. Dolayısıyla bu iltihap, ister alerji ile oluşsun, ister alerji dışı kaynaklansın (kilonun kontrol dışı artması gibi) kiloyu ideale getirmek lazım.
Bariatrik Koordinatör Ebru Saray
izmirobezitetedavisi.com/obezitede-astim/
Web Sayfamız için : www.izmirobezitetedavisi.com

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bariatrik Cerrahi Sonrası Beslenme

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Baharat Tüketimi

Obezite Sonrası Spor